Gdy czas na detox !

        Zabiegany styl życia , stres , przesilenie treningiem i organizm zaczyna pokazywać, że czas odpocząć. Właśnie tak było w moim przypadku. Ponad trzy miesiące diety mimo , że urozmaiconej pokazały , że łatwo jest się wypalić. Treningi typu bieganie zostały zamienione na siłownie i nagle pojawiło się pytanie " Czy na pewno nie przesadzam ? " treningi 5 razy w tyg , praca , egzaminy no i jak zwykle stres nawet znikąd, napady na słodkie. Na szczęście nie trwało to dłużej niż tydzień , więc powiedzmy , że był to lekki reset i nie ma się czym przejmować :). 
Sama uznałam z siebie , że może czas trochę odtruć organizm od czynników zewnętrznych , wyluzować . Przerwałam treningi na kilka dni , spałam dłużej i wymyśliłam sobie detox w kuchni. 
Dzisiaj mamy trzeci  dzień i czuję , że energia mi wróciła :D. Oczywiście nie jestem lekarzem , żeby mówić kto co ma robić , wszystko testuję na sobie i wykluczam błędy na własnym doświadczeniu. Mimo wszystko w poście znajdziecie przepisy na kilka fajnych  zielonych smoothie i zdrowych mieszanek , więc zapraszam ;)

Na początku z rana czas na wodę z octem jabłkowym ( szklanka wody , lyżka octu jabłkowego ) Czasami zwiększam ilość wody , wszystko zależy od  tego jak mój organizm czuję się przy takiej proporcji.
Jeśli chodzi o posiłki podczas detoxu wykluczyłam nabiał , chleby , no wiadome , że słodkie . Staram się jeść jak najczyściej i naturalnie. W większości stawiam na warzywa i owoce oraz odrobinę ryżu brązowego. Nie chodzi tutaj o jedzenie 300 kcal dziennie , ale jak najmniej przetworzonej żywności w dziennym menu. 
Posiłki jem w małych miseczkach i naczyniach o kolorze niebieskim ( gdzieś przeczytałam , że pomaga to oszukać nasz kochany móżdżek )
Dezynfekcja organizmu czyli dużo wody podczas dnia . Pod wieczór lub jeszcze w ciągu dnia ( woda + 1/3  płaskiej łyżeczki  suszonego zmielonego imbiru 100%) W ciągu dnia albo sama woda lub z sokiem z cytryny . 
Poniżej pomysł na zielone smoothie oraz mieszanka ulubionych  warzyw podczas detoxu. 

1. Składniki :
garść szpinaku , banan, brzoskwinia , odrobina lnu mielonego , woda 
2. Składniki:
banan , truskawki , szpinak woda ( można eksperymentować )

Dzisiejsze cudo ( szpinak , woda , banan , gruszka ,  brzoskwinia , 1/2 cytryny , troszkę imbiru ) 
Mogłabym robić soki z sokowirówki warzywne, ale jest z tym więcej roboty i bałaganu , więc wybieram smoothie z owoców , a warzywa paruję w parowarze. 




Dzisiaj 3 dnia mieszanka warzyw (cukinia , batat , marchew , burak , troszkę młodych ziemniaków + naturalne przyprawy majeranek + kardamon + odrobina imbiru + sól himalajska ) . Całość zrobiona już na 2 dni ;) . 30 g ryżu brązowego , szpinak podprażony na wodzie i odrobinę makreli , żeby uzupełnić kwasy i tłuszczę ;) 
Jeśli chodzi o inspiracje , to często zasięgam wiedzy z kultury azjatyckiej no i YouTube. Następnie szereg informacji dostosowuje do siebie . Wiadome , że trzeba słuchać organizmu ;)
Dodatkowo leci piosenka , przypadkowo usłyszana w filmie , ale powodująca u mnie pozytywne nastawienie . 






Komentarze

Popularne posty