#Walentynkowo. Pralinki miodowo-bananowe w kakaowej posypce





Składniki :

1,5 kubka płatków owsianych górskich  (375 g )
1/2 kubka otrębów pszennych (125g)
1 duży  banan 
3 łyżki miodu (u mnie wielokwiatowy, ale nie przeszkadza inny rodzaj)

Posypka :
kakao Holenderskie o obniżonej zwartości tłuszczu 

Wykonanie :

  1. Zmielić płatki owsiane w młynku  do kawy,  ale możemy także blenderem w miseczce , najważniejsze aby były zmielone do postaci typu mąki. 
  1. Wrzucamy zmielone płatki owsiane rozdrobnione na suchą  patelnie. Podgrzewamy aby lekko je podpiec ( wolałam nie jeść surowych płatków owsianych) 
  1. Odgarniamy z patelni trochę płatków owsianych i na rozgrzaną powierzchnie wrzucamy miód tak aby zaczął skwierczeć i ładnie się roztopił. Wtedy mieszamy rozdrobnione płatki owsiane z miodem 
  1. Chwilkę czekamy aż masa z płatkami owsianymi przestygnie i gdy nadal jest ciepła wrzucamy do miski ,  rozdrabniamy w ręku banana i dodajemy do masy wraz z otrębami. 
  1. zarabiamy masę aby powstała ładna jednolita masa ( przykładowo tak jak na tartę,ciasto ładnie się wyrabia)
  1. Wkładamy masę na od 3 - 5 min do zamrażarki 
  1. Po wyjęciu , formujemy średniej wielkości kuleczki , szybko i zwinnie obiema dłońmi , aby ciasto się nie rozwarstwiło , odtaczamy w kakale i  gotowe,
Mimo nie posiadania w sobie cukru przetworzonego , pralinki są bardzo słodkie, a otoczenie w kakale powoduję, że przez pierwszą sekundę smak jest normalny ale z każdym kolejnym kęsem kakao idealnie komponuję się z słodką masą,  jummy :D   



Komentarze

  1. Mniamm, też dziś robiłam pralinki! Czekają w lodówce :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniamm, też dziś robiłam pralinki! Czekają w lodówce :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję ;) Dzisiaj też kupiłam pyszną herbatę , jeśli ma się ochotę na coś słodkiego bardzoo polecam . Dzisiaj post na blogu o tej herbacie , zafascynowałam się jej zapachem jummy :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty