Czy pięknie wyglądające potrawy muszą być drogie ? Kilka sprawdzonych trików na zaoszczędzenie pieniędzy w kuchni.







Wiele osób spostrzega zdrowe jedzenie jako to jedno z droższych,  Ale prawdą jest, że powodem tego , że jedzenie dość obciąża nasz portfel nie jest to, że coś jest bardzo drogie ale to jak podchodzimy do  zakupów oraz gospodarujemy zakupioną żywnością. Ten post nie będzie skupiał się tyko na cyferkach ale po prostu sprawdzonych sposobach lub trikach na zaoszczędzenie troszkę pieniędzy  w kuchni.

JAK TO ZROBIĆ ?

  1. Zawsze kupuj produkty, które można wykorzystać na 100 sposobów czyli np. płatki owsiane, ryże , kasze,mąka pszenna  one zawsze muszą być w domu bo nawet jeśli masz tylko światło i  1 jajko w lodówce to zapewniam cię zrobisz sobie smaczny obiad i będziesz najedzony. Z kasz i płatków owsianych nie problem zrobić mąkę jeśli przywiązujesz wagę do zdrowia. Często robiłam tak, że nie kupowałam drogich i wyszukanych mąk , tylko brałam swój mocny młynek do kawy i np , mieliłam płatki owsiane czy kaszę jaglaną w młynku do kawy i w przypadku jaglanki przesiewałam przez sitko aby pozbyć się niedoskonałości. W ten sposób za mąkę, która kosztuję pond  5 zł ja płace 2 zł , a jaglanka jak i płatki owsiane używam  do śniadań jak i obiadów.              
  2. Zawsze w domu miej w lodówce jajka i odrobinę warzyw  . Jajka do każdego posiłku. Na śniadanie jajecznica , pancakes, omlety, na kanapki do past itd. Do obiadu idealnie może posłużyć jako zamiennik sera przy zapiekance gdy akurat nie posiadamy. Na kolacje wystarczy że posiadasz połowę papryki i odrobinę jakiegoś innego warzywa do tego suszone przyprawy , kluczowy składnik jajka i możesz zrobić mini muffinki na słono tylko z tych składników , nic więcej a coś wyszukanego i pysznego  
  3. Jeśli nie jesz słodyczy albo ograniczasz zawsze posiadaj banany i płatki owsiane. Zawsze i to  zawsze możesz sobie zrobić owsiankę ale gdy ja mam trudny dzień i pragnę zjeść coś słodkiego, a akurat nie mam już zbytnio co wybrać bo wszystko się pokończyło to te składniki uratują mi życie, Wystarczy, że zmiele płatki , rozdrobnię banana z jajkiem, jeśli znajdę 1 łyżeczkę kakao to dodaje (ostatnio tak miałam) połączę wszystko i uformuję ciastka no i do piekarnika. Zawsze i to zawsze mi smakują, Jeśli znajdziesz resztkę wiórków kokosowych czy rodzynek masz lepszy dzień 
  4. Jeśli kupujesz w marketach , wybieraj mrożone warzywa, Niejednokrotnie wybierając warzywa np. brokuły zauważyłam, że lepiej kupować tę z działu mrożonki. Bo jeśli jest sezon to oczywiście kupmy gdzieś na targu, ale np, w zimę brokuły są po około 3,99 a mrożone do najwięcej 2,99, podobnie z fasolką szparagową natomiast teraz raczej  ciężko kupić jej niemrożonej.
  5. Produkty które zawsze poprawią smak zwykłej potrawy to przyprawy. Gdy do każdej potrawy nawet podobnej dodasz inne przyprawy , udekorujesz świeżą bazylią czy suszoną papryką ,na pewno ci się nie znudzi. Podobnie z orzechami i kakaem zawsze poprawiają nawet najzwyklejsze śniadanie jak zwykły twarożek z chlebkiem wersja na słodko. 
  6. Mroź produkty , które kupiłeś i można mrozić. Jeśli masz produkty które używasz regularnie i bardzo je lubisz a są akurat w dobrej cenie to kup , ale zamroź. Moja mama jak i siostra zawsze zamrażają chleb, ser, szynkę , drożdże, mięso, Można także mrozić pewne rodzaje zup i ciast. Przedłużasz ich termin  ważności. Chleb po 3 dniach a nawet po dwóch zawsze jest już czerstwiały, a mrożony wyjmujesz codziennie pod wieczór i na rano masz kilka świeżych kromek. 

           TRIKI JAK KUPIĆ MNIEJ :

  1. Jeśli idziesz na zakupy idź zawszę na piechotę , nie jedz samochodem 1 km aby nakupować całego koszyka niepotrzebnych rzeczy. Pamiętaj kupisz tyle ile uniesiesz. A jeśli przesadzisz to potem na pewno kupisz mniej. 
  2. Zawsze idź z listą i kontroluj gazetki. Zawsze i to zawsze gdy pójdę bez listy to kupię coś na co miałam mega ochotę ale nie mam jak to wykorzystać wielokrotnie wiec zawsze pamiętaj o karteczce.
  3. Nigdy nie idź na zakupy gdy jesteś wściekły, twoje emocję mogą spowodować, że wyjdziesz z sporym rachunkiem. Albo  druga opcja , na mini zakupy chodź po bieganiu. Gdy jesteśmy zmęczeni od razu nie chce nam się jeść. 
Mimo tych rad pamiętaj aby zakupy były dla ciebie zabawą , wybieraj produkty , które wyglądają na świeże i myśl co z nich zrobisz oraz jak dużo masz możliwości :)  

Komentarze

Popularne posty