Chińska zupa


Dawno nie umieszczałam żadnego przepisu , działo się troszkę u mnie więc nie miałam zbytnio weny do kuchcenia. Ze względu na niezbyt dobre wyniki badań , uznałam, że należy się trochę ogarnąć. Podjęłam pewne działania aby te złe badania polepszyć . No więc kiedyś byłam na pewnym wykładzie o diecie bezglutenowej i pozbyciu się lub  sporę ograniczenie tego białka w diecie . Pani dietetyk podawała przykłady osób którym maksymalnie sypało się zdrowie i po odstawieniu złych produktów zaczęli normalnie  funkcjonować, więc i ja podjęłam walkę z glutenem , oczywiście eliminuję także zły cukier, produkty z glutenem , ale to nie znaczy, że nie będę jeść o niee :) Zakupiłam pewne produkty które mają mi pomóc w tej drodze. Na własnej skórze będę   testować to podejście do jedzenia przez 2 miesiące , jeśli się przyzwyczaję to może i  dużej . Na początku roku  szkolnego , zrobię badania krwi i sprawdzimy czy dieta bezglutenowa może wpłynąć na coś co myślimy, że nie możemy  wyleczyć :)
Przyszłe przepisy będą w dużym stopniu bezglutenowe , jedyne co  akceptuje w małych ilościach to płatki owsiane :) Na koniec wakacji podsumuje wszystko i opowiem wam trochę o moich odczuciach pozytywnych i negatywnych, ale początkowo myślę bardzo pozytywnie. A teraz czas na przepis. Dzisiaj robiłyśmy  z mamą zupę po chińsku , przepis prosty i  dość szybki :)



  


Składniki :
1/2 paczki warzyw po chińsku
1 pojedyncza pierś z kurczaka 
100 g makaronu ryżowego 
woda 
1 łyżeczka oleju słonecznikowego 
przyprawa do kurczaka
1/3 łyżeczki zmielonej ostrej papryki 
1/3 łyżeczki zmielonego imbiru 
sól , pieprz 
dwa ząbki czosnku 

Wykonanie :
  1. Pierś z kurczaka kroimy w kostkę  przyprawiamy solą i przyprawą do kurczaka.Do garnka dodajemy olej i wrzucamy pierś , podsmażamy. 
  2. Dodajemy warzywa po chińsku i znów podprażamy aż lekko zmiękną 
  3. Dodajemy przetarty czosnek , mieszamy i zalewamy wodą , na wysokość zakrywającą surowce i jeszcze troszkę więcej , ponieważ woda będzie parować. 
  4. Dodajemy imbir i ostrą paprykę , pieprz i  doprawiamy solą do smaku 
  5. Zupę gotujemy powoli 
  6. Robimy makaron , czyli namaczamy początkowo go przez 10 min w zimnej wodzie a następnie wrzucamy  do wody , zagotowujemy ,  gotujemy przez 1-2 min i gotowe 
  7. Makaron wraz z tą wodą w której był gotowany wlewamy do zupy i jeszcze troszkę gotujemy 3 min . 
  8.  Smacznego ! 

Komentarze

Popularne posty