Pomarańczowe pancakes z czekoladą


Na blogu możecie znaleźć sporą ilość przepisów na różne pancakes chyba założę nową etykietę . Oczywiście w wolnym czasie eksperymentujemy w kuchni. Ostatnio gdy miałam wolny dzień wstałam sobie od rana i myślę co  by tu  zjeść i żeby się za dużo nie napracować, pierwsza myśl pancakes, ale jakie ? i o to jest kolejny eksperymentalny przepis. Oczywiście na zdjęciu mój ukochany talerz  mający  chyba z 15 lat tak bynajmniej mama mówi :) 





Składniki : 

1 pomarańcza 
50 g płatków owsianych 
2 łyżki mąki pszennej 
mleko 
garstka rodzynków
pasek czekolady gorzkiej 90 % można dodać inną którą lubimy 
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia 
1 łyżeczka masła roztopiona w jednej łyżce wrzącej wody 
banan 
 plaster twarogu około 80 - 100 g 
1 łyżeczka cukru 
1 jajko 
olej 

Wykonanie :
  1. Wzięłam pojemnik do robienia koktajli , wrzuciłam tam jajko , twaróg , banana , cukier, mleko tak około 200 ml  i zblendowałam na jednolita masę. dodać 
  2. Zmielić płatki owsiane w młynku do kawy na mąkę 
  3. Do masy dodać mąkę owsianą, mąkę pszenną i  proszek do pieczenia , wymieszać i dodać roztopione masło. 
  4. na tarce ścieramy skórkę z 1/2 świeżej pomarańczy i dodajemy do masy , dodatkowo wyciskamy sok z 1/2 pomarańczy i dodajemy do masy 
  5. Oczywiście konsystencje ustalamy mlekiem lub wodą gdy jest za rzadkie dodajmy mąki a jeszcze za gęste dodajmy wody lub mleka . U mnie była to  masa lekko rzadka niezbyt gęsta jeśli nie jesteśmy pewni można usmażyć 1 placuszek.
  6. Do masy kroimy i  dodajemy 1 pasek gorzkiej czekolady lub takiej którą lubimy , rodzynki 
  7. Rozgrzewamy patelnie z odrobiną oleju  i smażymy placuszki 
Placuszki po przygotowaniu można polać miodem :)

Smacznego ! 

Komentarze

Popularne posty