Omlet biszkoptowo - owsiany z truskawkami i słodką niespodzianką



Sezon na truskawki nadal trwa, a ja tak jak wam obiecałam w poprzednim poście wstawiam nowy fajny przepis z truskawkami. Przepis jest prosty,szybki i umiarkowany jeśli chodzi o kaloryczność. Omlet zrobiłam już jakieś 5  dni temu ale zdjęcia czekały sobie na telefonie , teraz już jest. Jeśli chcecie propozycje wersję bezglutenową jest wzmianka na dole posta. 
Zapraszam :)





Składniki 
3 białka jaj
1/2 szklanki zmielonych płatków owsianych 
1 łyżeczki cukru pudru (płaska)
1 łyżka mleka
1 łyżeczka budyniu waniliowego 
kilka truskawek 
kilka białych draży 

Wykonanie :

Jajka oddzielam, białka od żółtek i wykorzystuje tylko białka. Ubijam białka jaj na sztywną pianę , po ubiciu usztywniam 1 łyżeczką cukru pudru. Miele płatki owsiane w młynku i dodaje z budyniem  do białek. Mieszamy. Dodajemy 1 łyżkę mleka i znów mieszamy. Możemy  dodać np; olejek wanilinowy do  ciast aby nadać aromatu. Patelnie rozgrzewamy z odrobinką roztartej oliwy lub oleju. Wykładamy masę na patelnie i pozostawiamy  na małym ogniu pod przykryciem , kontrolujemy omlet czy już odchodzi od patelni, przerzucamy i pozostawiamy jeszcze na chwilkę i zdejmujemy na talerz.
Czas na truskawkowy dietetyczny dżem . Kroje kilka truskawek może z 3 wrzucam na rozgrzaną mocno patelnie i  zalewam odrobinką wody, to będzie chwila aż truskawki się rozpadną i powstanie taki jakby dżemik. Na omlet wykładam łyżkę jogurtu greckiego i  rozsmarowuję , wykładam dietetyczny dżem , Obrzucam jeszcze pokrojonymi truskawkami i układam na wierzch kilka draży . Oczywiście jeśli ktoś nie chce nie musi ich wykorzystywać. Jeśli ktoś ma naprawdę ochotę na  słodkiego,omleta można oblać  miodem wtedy będzie idealny, ponieważ nie jest on wyraźnie słodki .


Jeśli chcemy mieć wersje bezglutenową możemy  dodać  olejek  wanilinowy zamiast budyniu , chociaż sama nie wiem czy budyń taki z opakowania może zawierać gluten , ale z pewnością jest tam coś dodawane jak to bywa przy produktach  wysoko przetworzonych więc lepiej nie ryzykować ,  draże zamieńmy na rodzynki lub bakalie które nam smakują i możemy je jeść :) 

Smacznego ! 


Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty